اخبار دبی فارسیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

مشارکت بین ADNOC و E&G برای ساخت بزرگترین شبکه نسل پنجم در بخش انرژی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، دیروز، ADNOC و گروه E&G یک پروژه استراتژیک برای ساخت بزرگترین شبکه بی سیم خصوصی نسل پنجم (5G) اختصاص داده شده به بخش انرژی، به مساحت 11000 کیلومتر مربع را اعلام کردند.

این شبکه اتصال با پهنای باند بالا را در تمامی سایت‌های عملیات زمینی و دریایی ADNOC فراهم می‌کند و از تلاش‌های مداوم ADNOC برای به کارگیری و ادغام راه‌حل‌های پیشرفته هوش مصنوعی در سراسر تأسیسات خود که خارج از محدوده شبکه عمومی قرار دارند، پشتیبانی می‌کند، علاوه بر کاهش هزینه‌ها. خودکارسازی عملیات و افزایش بهره وری، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش ایمنی انسان.

انتظار می رود این پروژه که برای تکمیل در سال 2025 برنامه ریزی شده است، در پنج سال اول بهره برداری به ارزش تجاری 5.5 میلیارد درهم (1.5 میلیارد دلار) دست یابد.

وزیر صنعت و فناوری پیشرفته، مدیر عامل و مدیرعامل ADNOC و گروه شرکت‌های آن، دکتر سلطان بن احمد آل جابر، گفت: ADNOC به گسترش استفاده از ابزارها و فناوری‌های هوش مصنوعی ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که تجارت خود با سرعت پیش می‌رود.

وی افزود: این پروژه استراتژیک که با همکاری گروه E&G در حال اجرای آن هستیم، یک توانمندساز اساسی در تلاش‌های ADNOC برای تثبیت موقعیت خود به عنوان شرکت انرژی که بیشترین وابستگی به هوش مصنوعی در جهان را دارد و در کنار رشد مستمر در تقاضای جهانی برای محصولات انرژی و هوش مصنوعی، تمرکز ADNOC بر افزایش سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های ارتباطی پیشرفته برای اتصال سایت‌های عملیاتی خود، و اطمینان از اینکه همچنان به ارائه منابع انرژی ایمن و قابل اعتماد به شیوه‌ای مسئولانه برای مشتریان خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

او توضیح داد که ADNOC به گسترش و توسعه سبد تجاری متنوع خود در بخش انرژی ادامه می‌دهد و گفت: همه ما مطمئن هستیم که این مشارکت استراتژیک با (E&) به افزایش و افزایش ارزش کمک می‌کند و این شرکت را قادر می‌سازد تا سریع‌تر فعالیت کند. و تصمیمات هوشمندانه تر در همه جنبه های کسب و کار، از اتاق های کنترل، تا اتاق های جلسات مدیریت اجرایی، به عنوان بخشی از تلاش خود برای افزایش کارایی عملیات، افزایش امنیت و ایمنی کارکنان و حفاظت از محیط زیست است.»

به نوبه خود، رئیس اداره دارایی ابوظبی و رئیس هیئت مدیره گروه “E&”، جاسم محمد بواطبه الذابی، گفتند: همکاری بین (E&) و ADNOC امکان ایجاد یک شرکت خصوصی پیشرفته را فراهم می کند. شبکه نسل پنجم (5G)، که تعهد ما را به استفاده از قدرت فناوری برای پیشبرد تحول پایدار و هوشمند در بخش انرژی تایید می‌کند.

شبکه ارتباطی نسل پنجم، پس از تکمیل، می‌تواند اطلاعات بیش از 12000 حسگر را در امتداد چاه‌های نفت و گاز و خطوط لوله انتقال دهد و آن را به اتاق‌های کنترل مستقل تحویل دهد که به ارائه توصیه‌ها در زمان واقعی کمک می‌کند و به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

این شبکه همچنین استفاده از فناوری‌های دیجیتال را در چاه‌ها امکان‌پذیر می‌سازد و دید جامعی از عملیات ارائه می‌دهد که به افزایش بهره‌وری کسب‌وکار شرکت در سراسر زنجیره ارزش کمک می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا